دهکده سرگرمی جوان ایرانی
وبلاگ سرگرمی

دانشمندان دانشگاه ايلينويز به روش جديدي براي توليد آب دست يافتند. دانشمندان با اين روش جديد نه تنها مي‌توانند از مواد خام غيرمحتمل مانند الكل ، آب توليد كنند بلكه با روش مزبور مي‌توان كاتاليزورهاي بهتر و پيلهاي سوختي ارزان قيمت تر توليد كرد.
به گزارش ایسنا ، زاخاريا هيدن، دانشجوي دكتري و محقق اصلي پروژه كه مقاله‌اش در اين خصوص براي چاپ در مجله انجمن شيمي آمريكا پذيرفته شده درباره روش ابداعي‌اش اظهار كرد: ما دريافته‌ايم كه هيبريدهاي فلزي غير متعارف را مي‌توان براي يك پروسه شيميايي موسوم به «كاهش اكسيژن» مورد استفاده قرار داد كه بخش اساسي در پروسه توليد آب است.
در اين روش روي فعاليت اكسيداسيون كاتاليزورهاي هيدروژن دهنده انتقالي ايريديمي در يك حلال همگن و غيرآبي، تمركز شده است.
اين محققان دريافتند كه تركيب ايريديم هم روي اكسيداسيون الكل‌ها و هم روي كاهش اكسيژن تاثير مي گذارد.
به گفته دانشمندان، بيشتر تركيبات يا با هيدروژن و يا با اكسيژن واكنش مي‌دهند در حالي كه اين تركيب مي‌تواند با هر دوي مولكول‌ها واكنش داشته باشد.
به اين ترتيب اين كاتاليزورهاي جديد در نهايت به توليد پيل‌هاي سوختي هيدروژني كارآمدتر و با هزينه كمتر صنعتي منجر مي‌شود.

منبع: ایسنا

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند
 
 
روبات‌ها كارمندان بخش پذیرش در ژاپن شدند   
روبات‌های پذیرش هتل واكامارو سرانجام توانستند شغل پیدا كنند و از بیكاری در آیند.
در عین حال به علاقه‌مندان داستان‌های علمی تخیلی كه تصور می‌كنند روزی روبات‌ها دنیا را فتح می‌كنند تلنگر بزنند.
قرار است ۱۰ روبات از سری روبات‌های پذیرش واكامارو در بخش تجاری ژاپن فعال شوند تا ژاپنی‌هایی كه در منطقه تاكا (در مركز این كشور) زندگی می‌كنند در بدو ورود به برخی اماكن به جای انسان، با روبات‌هایی زرد رنگ رودر رو شوند.
این روبات‌ها می‌توانند در دفتر پذیرش هتل‌ها، ساختمان‌های مسكونی و تجاری و حتی ادارات دولتی كار كنند.
روبات‌های واكامارو یك متر طول دارند و می‌توانند بدن ۳۰ كیلوگرمی خود را با كمك چرخ‌هایشان حركت دهند. این روبات‌ها كه نخستین بار نسخه پیشرفته آنها در سال ۲۰۰۳ به بازار معرفی شد، یك نسخه خانگی هم دارند كه می‌توانند به اینترنت متصل شوند و شب هنگام كه صاحبشان به خانه آمد با تكرار خبرها با او ارتباط برقرار كند.
جالب است كه در دنیای امروز كه فرم‌های كاریابی پر است جای خالی برای نوشتن سابقه كاری، این روبات‌ها بدون سابقه كاری استخدام شده‌اند.
روبات‌های واكامارو صورت‌ها را تشخیص می‌دهند؛ می‌توانند كارهای دستی اولیه را انجام دهند؛ شنونده‌های خوبی هستند و می‌توانند صداها را از هم تمیز دهند؛ قادرند با واژگانی به وسعت ۱۰ هزار لغت با مشتری‌ها صحبت كنند؛ آهنگ‌های شاد می‌خوانند و مهمتر از همه می‌توانند بازدیدكنندگان از دفتر یا هتل شما را به اتاق‌ها راهنمایی كنند. (البته اگر بازدیدكننده علاقه‌ای به این همراهی داشته باشد.)
هزینه سالانه به كارگیری این روبات‌ها چیزی در حدود ۲۵ هزار دلار است كه با حقوق متوسط یك كاگر موقت برابر است.
همشهری آنلاین

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

يك كارشناس تغذيه اظهار داشت: وجود ويتامين C موجود در انار در كم خوني و فقرآهن و پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي كه در فصل پاييز افزايش مي‌يابد، موثر است.
يوسف نقيايي كارشناس تغذيه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه يزد، گفت:‌ ارزش غذايي در صد گرم ميوه انار، حاوي 60 كيلو كالري انرژي،1 گرم پروتئين، 1گرم چربي،260ميلي گرم پتاسيم است كه پتاسيم از عناصري است كه براي پيشگيري از ناراحتي‌هاي قلبي عروقي توصيه مي‌شود.

وي با اشاره به 5 ميلي گرم آهن موجود در انار گفت: اين مقدار آهن در خون سازي و پيشگيري از فقر آهن و كم خوني موثر است.

اين كارشناس تغذيه يادآور شد: انار داراي ويتامين‌هاي گروه B است كه عمدتا اين ويتامين‌ها در واكنش شيميايي ضروري بدن نقش دارند، همچنين ويتامين B1 كه در پيشگيري از ناراحتي عصبي موثر است.

نقيايي با بيان اين كه خوردن انار با هسته براي افرادي كه ناراحتي گوارشي ندارند، توصيه مي‌شود، گفت: از موادي كه در انار حائز اهميت است، وجود مواد پلي فنوليك، آنتي سيامين، اسيدالاژيك كه جزء رنگدانه‌هاي موجود در انار بوده و در جلوگيري از سرطان سينه و پروستات نقش به سزايي دارد.

وي افزود: انار در بهبود تصلب شرايين، ‌پيشگيري از آلزايمر و كاهش فشار خون، كلسترول و درمان كم خوني نقش به سزايي دارد.

وي گفت: ‌آنتي اكسيدان موجود در انار سه برابر چاي سبز است كه نشان از اهميت انار در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي دارد.

نقيايي يادآور شد: انار در جلوگيري از پوكي استخوان در بعد از يائسگي نقش مهمي داشته و مصرف آن براي زنان سالمند توصيه مي‌شود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: ‌اخيرا با تكنولوژي‌هاي جديد، از هسته انار روغني استخراج مي‌شود كه اثرات بسيار مفيدي در بدن داشته و حاوي امگا 3 و اسيد چرب اشباع نشده بوده و مانع از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود.

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند
قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگی‌های فروش مختلف همراه است.
در هفته‌ای که گذشت قیمت بیشتر خودروهای پرتیراژ داخلی تحت تاثیر افزایش تولید این محصولات در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا قیمت خودروی سایپا 111 به حدود 13 میلیون تومان کاهش یافت. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت سایپا SL 131 نیز با کاهش قابل توجه به حدود 11 میلیون و 700 هزار تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود 13 میلیون تومان ‌رسید. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.

در هفته گذشته قیمت تیبا نیز به حدود 15 میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافت. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است. قیمت تندر90 مدل E2 پارس خودرو نیز در محدوده حدود 25 میلیون و 500 هزار تومان ثابت ماند. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت مگان 2000 اتومات نیز با کاهش دو میلیونی به حدود 59 میلیون تومان رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است. ماکسیما نیز به قیمت حدود 90 میلیون تومان عرضه می‌شد. البته قیمت رسمی این خودرو 64 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.

در هفته گذشته در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگی‌های فروش موجود نبود. قیمت پژو 206 صندوق‌دار نیز اندکی کاهش یافته و در مدل V9 آن به حدود 40 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 31 میلیون تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان تعیین شده است.

روند کاهشی قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز ادامه یافته و در مدل E1 آن به حدود 21 میلیون و 600 هزار تومان و مدل E2 نیز 24 میلیون و 400 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.

در این هفته قیمت پژو 405 باز هم اندکی کاهش یافته و به حدود 19 میلیون و 500 هزار تومان رسید. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. روند کاهشی قیمت پژو پارس سال اما با شدت بیشتری ادامه یافته و قیمت این خودرو به حدود 25 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یافت. البته قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان است.

سمند EF7 در حالی به قیمت حدود 21 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شد که قیمت رسمی این خودرو حدود 21 میلیون تومان است.

قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگی‌های فروش مختلف همراه است.







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند
ارسال توسط افشین میوند
آخرین مطالب