دهکده سرگرمی جوان ایرانی
وبلاگ سرگرمی

 

هورتنH.IX،طراحیHo 229) RLMباتوجه به هویت سازنده هواپیما انتخاب شده) آخرین مدل جنگنده بمب افکن جنگ جهانی‌ دوم بود که توسط والتر و رمیر هورتن طراحی و توسط Gothaer Waggonfabrik ساخته شده بود. این اولین پهپادطراحی شده با یک موتور جت بود. این تصویب شخصی، توسط رایش مارشال هرمان گورینگ داده شد و تنها هواپیمای نزدیک به سه عملکرد مورد نیاز خود بود یعنی باحمل 1000 کیلوگرم بمب درفاصله 1000 کیلومتر با سرعت 1000 کیلومتربرساعت.

در سال های اخیر این به امری عادی تبدیل شده تا این طرح به عنوان اولین هواپیما و به عنوان سمبل آنچه که در حال حاضر به عنوان تکنولوژی رادارگریزشناخته شده توصیف شود. اما این مورد هدف اصلی نمی باشد،از آنجا که هدف اولیه برادران هورتن ساخت هواپیمایی‌ بودکه پارازیت را تا حد امکان حذف کند.این به شدت تکیه به تجربه بدست آمده در آزمایش با گلایدر بی دم از اواسط 1930دارد.با این حال ، قصد معرفی اقدامات ضد رادار که بخشی از طراحی اولیه نیست نیز وجود دارد.

نمایی از هواپیمای آلمانی





ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند
 
مهندسان هخامنشي راز استفاده از عدد پي (۱۴/۳ ) را دو هزار و 500 سال پيش كشف كرده بودند. آنها در ساخت سازه هاي سنگي و ستون هاي مجموعه تخت جمشيد كه داراي اشكال مخروطي است، از اين عدد استفاده مي كردند.

عدد پي( ۳.۱۴)در علم رياضيات از مجموعه اعداد طبيعي محسوب مي شود. اين عدد از تقسيم محيط دايره بر قطر آن به دست مي آيد. كشف عدد پي جزو مهمترين كشفيات در رياضيات است. كارشناسان رياضي هنوز نتوانسته اند زمان مشخصي براي شروع استفاده از اين عدد پيش بيني كنند. عده زيادي، مصريان و برخي ديگر، يونانيان باستان را كاشفان اين عدد مي دانستند اما بررسي هاي جديد نشان مي دهد هخامنشيان هم با اين عدد آشنا بودند.

«عبدالعظيم شاه كرمي» متخصص سازه و ژئوفيزيك و مسئول بررسي هاي مهندسي در مجموعه تخت جمشيد در اين باره،‌ گفت: «بررسي هاي كارشناسي كه روي سازه هاي تخت جمشيد به ويژه روي ستون هاي تخت جمشيد و اشكال مخروطي انجام گرفته؛ نشان مي دهد كه هخامنشيان دو هزار و 500 سال پيش از دانشمندان رياضي دان استفاده مي كردند كه به خوبي با رياضيات محض و مهندسي آشنا بودند. آنان براي ساخت حجم هاي مخروطي راز عدد پي را شناسايي كرده بودند.»

دقت و ظرافت در ساخت ستون هاي دايره اي تخت جمشيد نشان مي دهد كه مهندسان اين سازه عدد پي را تا چندين رقم اعشار محاسبه كرده بودند. شاه كرمي در اين باره گفت: «مهندسان هخامنشي ابتدا مقاطع دايره اي را به چندين بخش مساوي تقسيم مي كردند. سپس در داخل هر قسمت تقسيم شده، هلالي معكوس را رسم مي كردند. اين كار آنها را قادر مي ساخت كه مقاطع بسيار دقيق ستون هاي دايره اي را به دست بياورند. محاسبات اخير، مهندسان سازه تخت جمشيد را در محاسبه ارتفاع ستون ها، نحوه ساخت آنها،‌ فشاري كه بايد ستون ها تحمل كنند و توزيع تنش در مقاطع ستون ها ياري مي كرد. اين مهندسان براي به دست آوردن مقاطع دقيق ستون ها مجبور بودند عدد پي را تا چند رقم اعشار محاسبه كنند.»

هم اكنون دانشمندان در بزرگ ترين مراكز علمي و مهندسي جهان چون «ناسا» براي ساخت فضاپيماها و استفاده از اشكال مخروطي توانسته اند عدد پي را تا چند صد رقم اعشار حساب كنند. بر اساس متون تاريخ و رياضيات نخستين كسي كه توانست به طور دقيق عدد پي را محاسبه كند، «غياث الدين محمد كاشاني» بود. اين دانشمند ايراني عدد پي را تا چند رقم اعشاري محاسبه كرد. پس از او دانشمنداني چون پاسكال به محاسبه دقيق تر اين عدد پرداختند. هم اكنون دانشمندان با استفاده از رايانه هاي بسيار پيشرفته به محاسبه اين عدد مي پردازند.

شاه كرمي با اشاره به اين موضوع كه در بخش هاي مختلف سازه تخت جمشيد، مقاطع مخروطي شامل دايره، بيضي، و سهمي ديده مي شود، گفت: «به دست آوردن مساحت، محيط و ساخت سازه هايي با اين اشكال هندسي بدون شناسايي راز عدد پي و طرز استفاده از آن غيرممكن است.»

داريوش هخامنشي بنيان گذار تخت جمشيد در سال 521 پيش از ميلاد دستور ساخت تخت جمشيد را مي دهد و تا سال 486 بسياري از بناهاي تخت جمشيد را طرح ريزي يا بنيان گذاري مي كند. اين مجموعه باستاني شامل حصارها، كاخ ها،‌ بخش هاي خدماتي و مسكوني، نظام هاي مختلف آبرساني و بخش هاي مختلف ديگري است.

مجموعه تخت جمشيد مهمترين پايتخت مقاومت هخامنشي در استان فارس و در نزديكي شهر شيراز جاي گرفته است.

نقل شده از سايت عصرايران






تاريخ : 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند


 

لاغر ماندن شما ممکن است تا حدی به خواب شبانه شما بستگی داشته باشد.

چطور ممکن است وزنتان را به وسیله خوابیدن کم کنید؟

تحقیقات نشان می دهند که بین خواب مناسب شبانه و تناسب اندام شما ارتباطی وجود دارد.

مطالعه ای که روی بیشتر از 68 هزار زن انجام شد، نشان داد آنهایی که 7 ساعت در شب خوابیده‏اند، نسبت به زنانی که 5 ساعت یا کمتر خوابیده‏اند، وزن‏شان 5/2 کیلوگرم کمتر است.

مطالعات نشان داده‏اند که بستن چشم‏ها، بدن را تحریک می‏کند تا هورمون سیری به نام "لپتین" را بیشتر از هورمون گرسنگی به نام "گرلین" تولید کند.

به علاوه خواب مناسب کمک می‏کند تا اضطراب و افسردگی کم شود. اضطراب و افسردگی دو عاملی برای پُرخوری‏های هیجانی هستند، و خواب کافی گاهی می‏تواند این دو عامل را کنترل کند.

حتی استراحت کافی می‏تواند روی اخلاق و قضاوت فرد موثر باشد.

اینکه فقط به رختخواب بروید ( یعنی نخوابید و در رختخواب بیدار بمانید)، با اینکه واقعا قصد خوابیدن داشته باشید ، با هم فرق می کنند. هزار و یک بهانه برای بیدار ماندن در رختخواب وجود دارد، مانند اینکه من تا مطالعه نکنم، خوابم نمی‏برد.

نکات زیر را رعایت کنید تا به شما کمک کند زودتر بخوابید:

- به جای اینکه منتظر شوید تا چراغ ها خاموش شوند و سپس بخوابید، زمان بندی کنید و حداقل هفته‏ای یک بار زودتر به رختخواب بروید.

- با دوش گرفتن به خودتان آرامش دهید تا خواب آرامی داشته باشید.

- 45 دقیقه قبل از خواب یک غذای سبک که بیشتر از 200 کالری نداشته باشد، میل کنید. این غذا می‏تواند قبل از خواب، سطح سروتونین خون را بالا ببرد و کمک کند تا خواب راحتی داشته باشید (سروتونین یک ناقل عصبی است که باعث ایجاد آرامش می شود).

این غذای سبک می تواند شامل یک قطعه نان سنگک یا بربری با یک قاشق سوپ‏خوری عسل، یا یک لیوان سوپ‏جو با یک چهارم لیوان سیب خرد شده باشد. 

با رعایت موارد بالا، می توانید انتظار یک خواب شیرین را داشته باشید.

 







تاريخ : 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

 هيپوملا‌نوزيس " يا تغيير رنگ پوست به صورت كاهش رنگ , نوعي بيماري است كه ممكن است مو , پوست يا چشم را درگير كند . عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت : تغيير رنگ پوست به صورت كاهش رنگ يا هيپوملا‌نوزيس از آن جهت در كودكان اهميت دارد كه ممكن است اين بيماري مادرزادي باشد اما مادران به علت اين كه فرزندشان در بدو تولد پوستشان فاقد رنگدانه است متوجه آن نشوند و نتوانند تشخيص دهند.دكتر وليخاني افزود : انواع مادرزادي اين بيماري مي تواند مو , پوست يا چشم را درگير خود كند و به علت اين كه رنگدانه ندارد, تشخيص آن بسيار آسان است .اين متخصص تصريح كرد : اما تعدادي از بيماري ها حالت خال يا نويك دارند مانند خال هاي بدون رنگدانه كه اين بيماريها از نظر تشخيص افتراقي با لك و پيس بسيار با اهميت هستند.وي گفت : ما مي توانيم با استفاده از يك لا‌مپ وودلايت " s Light'Wood " حتي در مطب اين تشخيص اين بيماري را بدهيم اما مجموعه‌اي ازبيماريهاي التهابي نيز وجود دارد كه مي تواند متعاقب آن رنگدانه كم شود , مانند بعضي التهابات پوست كه مادران را نگران لك و پيس مي كند.دكتر وليخاني افزود : البته تشخيص افتراقي اين بيماري از هيپوملا‌نوزيس نيز با آزمايش يا لا‌مپ امكانپذير است .

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

رييس‌اداره بهداشت مواد غذايي وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي از مردم خواست براي نگهداري مواد غذايي داغ درظروف يك بار مصرف از ظروف با رنگ شيري و كدر داراي مجوز وزارت بهداشت استفاده كنند.

 

مهندس"سيد رضا غلامي " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد كه ظروف يك بار مصرف با رنگ شفاف ، روشن و شيشه‌اي رنگ بايد براي مواد غذايي سرد استفاده شوند و تحت هيچ شرايطي نبايد براي توزيع مواد غذايي داغ از آن‌ها استفاده كرد.

وي افزود : مواد غذايي داغ در ظروف يك بار مصرف با رنگ روشن و شيشه‌اي به علت ضعيف بودنشان موجب آزادشدن مونومرها(مواد شيميايي) مي‌شود و اين مونومرها چون شيميايي هستند سلامت انسان‌ها را به مخاطره مي‌اندازند و سزطان زا هستند.

اين مقام مسوول در وزارت بهداشت به افرادي كه قصد توزيع نذورات در ماه مبارك رمضان را دارند ، توصيه كرد از ظروف يك بارمصرف روشن، شفاف وشيشه‌اي رنگ فقط براي توزيع مايعات و موادغذايي خنك مثل شربت ، شيرسرد ، آب و سبزيجات استفاده كنند.

غلامي با اشاره به نذورات مردمي در شب‌هاي قدر خاطرنشان كرد: اگر قرار است غذاهاي طبخ شده پس از دو ساعت ماندگاري در اين ظروف مصرف شوند بايد غذا در شرايط مطلوب يعني زير دماي ‪ ۱۴‬درجه يا بالاي ‪ ۶۰‬درجه نگه‌داشته شود.

به گفته وي ، اين مواد غذايي را بايد روي شعله گاز آرام قرار داد تا از آلودگي ثانوي جلوگيري شود.

منبع : ایرنا 

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

سلامت-بايد به خانم‌ها تبريك بگوييم چون سرانجام قرص‌هاي پيشگيري از بارداري، مخصوص آقايان ساخته شد. شايد اين خبر لبخندي را بر لبان بانوان بنشاند، چرا كه بعد از اين همه روش‌هاي پيشگيري از بارداري ويژه بانوان، سرانجام محققان به فكر آقايان نيز افتادند.اين قرص‌هاي ضدبارداري جديد كه ويژه آقايان ساخته شده‌اند خصوصيات منحصر به فردي نيز دارند.

يكي از ويژگي‌هاي اصلي اين قرص‌ها اين است كه فقط كافي است آقايان يك بار و يك دوز از اين قرص را مصرف كنند. مصرف اين دوز از اين قرص‌ها مي‌تواند انزال را از اسپرم پاك كند. جالب‌تر اينكه اين قرص‌هاي ضد بارداري مردانه اصلا حاوي هورمون نيستند. اين در حالي است كه قرص‌هاي ضدبارداري زنانه،‌ حاوي هورمون هستند و مصرف آنها در تمام دوره جنسي روي ترشح هورمون‌ها از بدن بانوان اثر مي‌گذارند. با اين حساب معلوم مي‌شود قرص‌هاي ضدبارداري مردانه، روشي آسان و بي‌خطر براي كنترل بارداري در بين زوج‌‌ها به شمار مي‌روند.
اين بار آقايان؛ هميشه خانم‌ها

اين قرص‌هاي ضد بارداري مردانه با تلاش محققان انگليسي ساخته شده‌اند و هنوز مراحل تحقيقاتي را طي مي‌كنند ولي در طول پنج سال آينده اين قرص‌ها به بازار راه مي‌يابند. شايد در آن سال‌ها همسران بتوانند با مشورت يكديگر و كمك گرفتن از متخصص زنان و زايمان، تصميم بگيرند كه براي پيشگيري از بارداري، قرص‌هاي ضدبارداري مردانه را مصرف كنند و يا به سراغ نمونه جديد اين قرص‌ها بروند.

اين قرص‌ها فقط در يك دوز مصرف مي‌شوند. زمان مناسب براي مصرف اين دوز واحد، چند ساعت پيش از نزديكي است. مكانيسم اثر اين دارو به گونه‌اي است كه بر انقباض عضلاتي كه كنترل انزال را برعهده دارند، موثر است ولي هيچ اثري بر روي ميل جنسي و احساس فرد از رابطه جنسي ندارد (هيچ اثري بر لذت جنسي نداشته و موجب كاهش لذت جنسي نمي‌شوند.)

دنباله در ادامه مطلب

 





ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

 مو با لايه‌اي از"سبوم" پوشيده شده است كه نوعي روغن طبيعي است
و توسط غدد سباسه (چربي) ساخته مي‌شود كه در مجاورت هر پياز مو در پوست سر قراردارند.سبوم درخشش موها را سبب مي‌شود و در حفظ رطوبت طبيعي مو موثر است.

مقدار چربي ترشح شده توسط غدد سباسه تعيين مي‌كند كه آيا مو خشك، چرب يا طبيعي است. در عين حال استفاده از شامپوي قوي، يا هواي خشك بادي مي‌تواند روغن‌هاي طبيعي مو را از آن جدا نموده، خشكي و كدرشدن مو را سبب شود.

ترشح غدد چربي توسط هورمون‌هايي كنترل مي‌شود كه در عروق خوني پوست سر جريان دارند.

در دوره‌هايي كه تغييرات شديد هورموني رخ مي‌دهد، مانند بلوغ، نوجواني، پس از زايمان و يائسگي، شرايط و ظاهر فيزيكي موها به شدت تحت تأثير قرار مي‌گيرد.

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

گروهي از محققان يک شرکت تحقيقات ژنتيک در آمريکا با استفاده از مهندسي ژنتيک گربه اي ايجاد کرده اند که يک متر و 20 سانتي متر قد و در حدود 15 کيلوگرم وزن دارد و مي تواند تا 25 سالگي عمر کند.
به گزارش مهر، گروهي از متخصصان ژنتيک شرکت " لايف استايل پتس" در کاليفرنيا با استفاده از مهندسي ژنتيک عجيب ترين گربه دنيا را با ويژگي هاي نادر ايجاد کرده اند. اين گربه شگفت انگير که "آشيرا" نام دارد، به ارتفاع يک متر و 20 سانتي و وزن 15 کيلوگرم است. اين گربه که مي تواند تا سن 25 سالگي زنده بماند، پوستي شبيه به پوست پلنگ دارد و از نظر ويژگي هاي رفتاري بيشتر از آنکه به گربه شباهت داشته باشد، شبيه به "يوزپلنگ آمريکايي" است. اين "ابر گربه خانگي" ثمره ترکيب ژنتيکي بين گربه آفريقايي، يوزپلنگ آسيايي و يک گربه خانگي اروپايي است. اين گربه عجيب را مي توان بصورت آنلاين به قيمت بين 22 هزار تا 28 هزار دلار (بين 15 هزار و 300 تا 19 هزار و 500 يورو) خريداري کرد. آشيرا همچنين در يک نمونه ويژه هم براي کساني که به پوست و موي گربه حساسيت دارند، ايجاد شده که قيمت آن 6 هزار دلار بيشتر از نمونه اول است. گربه دوستاني که مي خواهند اين گربه عجيب را خريداري کنند، بايد درحدود 9 تا 12 ماه در ليست انتظار منتظر نوبت باشند و پيش از تحويل گربه خود بايد هزارو 500 دلار نيز براي هزينه حمل و نقل بپردازند. در اين خصوص "سيمون بوردي"، رئيس انگليسي اين شرکت کاليفرنيايي اظهار داشت:" اين گربه ها بسيار گران هستند اما ما تعداد زيادي از آنها را در آمريکا، آسيا و روسيه فروخته ايم."به گفته متخصصان اين شرکت، آشيرا با وجود ظاهر بزرگ و ترسناک بسيار آرام و دوست داشتني است و مي تواند دوست خوبي براي کودکان باشد.

منبع:اینترنت

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

محققان موفق شده‌اند ماده‌ای را از یك ماهی اقیانوس به دست آورند كه برای ساخت بستنی استفاده می‌ شود و انسان را چاق نمی ‌كند.

به گزارش بی ‌بی ‌سی، این یك ماده پروتئینی است كه از خون یك ماهی اقیانوسی به دست می ‌آید و می ‌تواند درجه حرارت شكل‌گیری بستنی را كاهش دهد و به این ترتیب مقدار كمتری كره و خامه یا چربی در فرآورده‌های نهایی بستنی‌ سازی مورد نیاز خواهد بود.

شركت unlieve كه چند مارك معروف بستنی را در آمریكا تولید می ‌كند، توانسته است با استفاده از تكنولوژی اصلاح ژنتیكی (GH) مجوز لازم برای تولید این بستنی را در آمریكا به دست آورد، ولی هنوز هم از پای ننشسته است و سخت در تلاش است تا با كسب مجوز تولید این بستنی در انگلستان، بازار این نوع بستنی را در این كشور نیز از آن خود كند.

این ماهی جالب، یك مار ماهی است كه در اقیانوس اطلس شمالی زندگی می ‌كند. در خون این ماهی پروتئینی وجود دارد كه باعث می شود، خون او در اعماق اقیانوس‌های نزدیك به قطب شمال یخ نزند و به این ترتیب این مارماهی به حیات خود ادامه دهد. جالب است بدانید در طبیعت مشابه این نوع پروتئین زیاد یافت می‌ شود و در خون حشرات، گیاهان و ماهی‌های دیگر نیز پروتئین‌های مشابهی وجود دارند كه با تغییر اندازه و شكل بلورهای یخ در بدن این جانداران به ادامه حیات آنها كمك می‌ كنند.

محققان شركت آنلیور می‌ گویند: چون استخراج این پروتئین از ماهی از نظر تجاری برایشان مقرون به صرفه نبود با استفاده از یك مخمر اصلاح ژنتیكی شده، پروتئین را در مخزن‌های بزرگ در بسته، تولید كرده‌اند. صاحبان این شركت ادعا دارند در فرآورده نهایی، هیچ ماده ی اصلاح ژنتیك شده‌ای به بستنی وارد نخواهد شد و مخمرها نیز به بستنی افزوده نمی‌ شوند. از سوی دیگر میزان این پروتئین در بستنی‌هایی كه به این روش ساخته می ‌شوند، بسیار اندك است.

بستنی‌هایی كه با این روش تولید می شوندند، 50 درصد چربی كمتر و 30 درصد كالری كمتری دارند، بنابراین در میان افراد چاق كه در به در دنبال وزن كم كردن هستند، طرفداران زیادی خواهند یافت.

برگرفته از سایت تبیان

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند
ايرنا: در فهرست يكصد نابغه برتر جهان، نام دو ايراني، يكي مهندس و ديگري بيولوژيست به چشم مي‌خورد.

در اين فهرست كه روز دوشنبه در روزنامه "ديلي تلگراف" چاپ لندن منتشر شد، "علي جوان" با عنوان مهندس، در رتبه دوازدهم و "پرديس ثابتي" بيولوژيست، در رتبه چهل و نهم قرار دارند.

رتبه نخست اين فهرست، در اختيار "آلبرت هوفمن" شيميدان سوييسي و "تيم برنرزلي" متخصص انگليسي امور رايانه است.

اين فهرست را موسسه‌اي مشاوره‌اي به نام "دانشمندان خلاق" از ميان فهرستي چهار هزار نفره برگزيده است.

همچنين نام ‪ ۲۴‬انگليسي و ‪ ۴۶‬آمريكايي در اين فهرست به چشم مي‌خورد.

"استفان هاوكينز" فيزيكدان انگليسي، در رده هفتم قرار دارد و "جي.كي رولينگ" نويسنده داستانهاي "هري پاتر"، در مقام ‪ ۸۳‬قرار گرفته است.

"محمدعلي كلي"، قهرمان سابق مشت زني و "بيل گيتس" صاحب شركت "مايكرو سافت"، بطور مشترك در اين فهرست در رتبه ‪ ۴۳‬قرار گرفته‌اند.

نام "دالايي لاما" رهبر تبتي بوداييان جهان، در اين فهرست در جايگاه ‪۲۶‬ قرار گرفته است.

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند
ايرنا: در فهرست يكصد نابغه برتر جهان، نام دو ايراني، يكي مهندس و ديگري بيولوژيست به چشم مي‌خورد.

در اين فهرست كه روز دوشنبه در روزنامه "ديلي تلگراف" چاپ لندن منتشر شد، "علي جوان" با عنوان مهندس، در رتبه دوازدهم و "پرديس ثابتي" بيولوژيست، در رتبه چهل و نهم قرار دارند.

رتبه نخست اين فهرست، در اختيار "آلبرت هوفمن" شيميدان سوييسي و "تيم برنرزلي" متخصص انگليسي امور رايانه است.

اين فهرست را موسسه‌اي مشاوره‌اي به نام "دانشمندان خلاق" از ميان فهرستي چهار هزار نفره برگزيده است.

همچنين نام ‪ ۲۴‬انگليسي و ‪ ۴۶‬آمريكايي در اين فهرست به چشم مي‌خورد.

"استفان هاوكينز" فيزيكدان انگليسي، در رده هفتم قرار دارد و "جي.كي رولينگ" نويسنده داستانهاي "هري پاتر"، در مقام ‪ ۸۳‬قرار گرفته است.

"محمدعلي كلي"، قهرمان سابق مشت زني و "بيل گيتس" صاحب شركت "مايكرو سافت"، بطور مشترك در اين فهرست در رتبه ‪ ۴۳‬قرار گرفته‌اند.

نام "دالايي لاما" رهبر تبتي بوداييان جهان، در اين فهرست در جايگاه ‪۲۶‬ قرار گرفته است.

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

 

گروهی از متخصصان هوش مصنوعی از امکان طراحی و ساخت روباتهایی که امکان ازدواج با آنها وجود دارد خبر دادند.
دیوید لوی از محققان برجسته هوش مصنوعی در دانشگاه ماستریخ هلند گفت: این پیش بینی دور از ذهن نیست که تا سال 2050 در ایالت ماساچوست آمریکا ازدواج با روباتها قانونی اعلام شود.
این محقق اخیرا مدرک دکتری خود را بر روی موضوع روابط انسان و روبات اخذ کرده است.
دیوید لوی افزود: طی سالهای گذشته تمایل فراگیری شکل گرفته مبنی بر آنکه روبات ها بیش از گذشته با ظاهری مشابه انسانها طراحی و ساخته شوند. همچنین این تمایل نیز شدت یافته است که ارتباط میان دنیای روبات ها و انسانها بیش از گذشته شود.
بر اساس پیش بینی این محقق، در آینده روباتها انسانی تر خواهند شد و دارای شخصیتی خواهند شد که انسان ها مجذوب آنها شده و به آنها علاقمند می شوند و حتی ممکن است با آنها ازدواج کنند.
بر اساس گزارش لایو ساینس، این درحالی است که سال گذشته هنریک کریستین موسس شبکه تحقیقات روباتیک اروپا پیش بینی کرده بود مردم تا 5 سال آینده بتوانند رواتبط نزدیکتری با روباتها داشته باشند و دیوید لوی نیز این پیش بینی را محتمل دانسته است.

منبع: خبرگزاري مهر

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

طي هفته گذشته نمونه آزمايشي نوعي جوهر مخصوص چاپ توسط شرکت زيراکس ارائه شد که با استفاده از نوعي کاغذ مخصوص متن را به روشي چاپ مي کند که نوشته ها پس از 24 ساعت به صورت خود به خود پاک مي شوند.
فرآيند پاک شدن متن روي صفحه در واقع بلافاصله پس از چاپ آغاز مي شود و در فاصله يک روز تمام متن از روي صفحه محو مي شود. در حقيقت جوهري که محو مي شود از مولکول هاي حساس به اشعه فرابنفش حاضر در طيف نور خورشيد ساخته شده اند و استفاده از آن مي تواند در مصرف حدود هزار ميليارد برگه کاغذ در سال صرفه جويي کند.ايده ايجاد گونه اي از تونل نامرئي کردن اشياء در فضا هم هفته گذشته مطرح شد. در واقع دانشمندان با الهام گرفتن از فناوري ساخت پوشش نامرئي کننده ايده منحصربه فرد ايجاد گونه اي از تونل غيرقابل رويت ، بين دو نقطه در فضا را ممکن مي سازند. اين فناوري قادر است اشيائ نامرئي کننده اي را توليد کند که تنها هنگام قرار گرفتن در برابر پرتوهاي ريز موج اجسام را نامرئي کنند اما تئوري رياضي مطرح شده در اين دستاورد به دانشمندان اين امکان را مي دهد تا در قبال امواج الکترومغناطيسي با هر فرکانسي اشيائ را از درون لوله اي نامرئي منتقل کنند. يکي از کاربردهاي اين تونل ها در پزشکي خواهد بود، چرا که انتقال دادن ابزار جراحي از طريق چنين تونل هايي به گونه اي موثر مي تواند باعث ناپديد شدن آنها از مقابل ميدان مغناطيسي مخرب شود و در نتيجه تنها سر انتهايي آنها براي جراح قابل رويت باشد.اگر بخواهيم سري هم به دنياي فناوري اطلاعات و ارتباطات طي هفته اي که گذشت بزنيم به نرم افزار مبادله مراسلات 2 مي رسيم که به وسيله شرکت نوکيا براي به کارگيري در گوشي هاي سري E و بعضي از گوشي هاي سري N معرفي شده است.
اين نرم افزاز علاوه بر اين که تمام امکانات ايميل از قبيل نامه هاي وارده ، تقويم و ديگر کاربري هاي آن را در اختيار کاربران قرار مي دهد. همانند يک رايانه واقعي مي توان از امکانات ياهو، هات ميل و جي ميل آن استفاده کرد و تمام امکانات جستجوگر شرکت مايکروسافت از قبيل استفاده از فهرست هاي راهنما يا برنامه ريزي قرار ملاقات ها و جلسات را در گوشي ها پياده مي کند. به اين ترتيب حتي گوشي هاي ساده هم در آينده اي نزديک تمام گزينه هاي روي مانيتور رايانه را خواهند داشت.

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

نوزادان:

بهتر است مادر، نوزاد خود را تا 2 سال شير دهد تا مواد غذايي لازم به بدن نوزاد به حد کافي برسد. مادران اين نکته را به ياد داشته باشند که به هيچ عنوان شکر به غذاي نوزاد خود اضافه نکنند و از همان ابتدا فرزند خود را به روش درست و سالم غذا خوردن، عادت دهند. اين نکته را نيز به ياد داشته باشند، که هر چه غذاي سالم به کودک بدهند، به همان اندازه سلامتي آينده کودک خود را رقم زده اند.

کودکان و نوجوانان:

کودکان و نوجوانان به مقدار بسيار کم مي توانند از شکر و مواد شيرين کننده استفاده کنند. بدن آنها براي بهتر و سريع تر رشد کردن، به ورزش و تغذيه صحيح نياز دارد.

چربي غذاي خود را کم کنيد:

در رژيم غذايي بزرگسالان بهتر است چربي هاي اشباع حذف شود.

چربي هاي اشباع، همان چربي هايي است که از  بدن جانوران به دست مي آيد. اين نوع چربي راحت تر از چربي هاي غير اشباع، به سلول هاي چربي مي رود و باعث عدم کارآيي اعمال بدن مي شود.

اما چربي هاي غير اشباع اثرات مفيدي را بر روي بدن انجام مي دهد و باعث کاهش کلسترول و فشار خون مي شود.

براي تامين انرژي رژيم غذايي، نياز به چربي نيز مهم است. بهترين رژيم غذايي آن است که چربي موجود در آن محدود باشد.

نوزادان وکودکان بايد آب نيز بنوشند، تا بدن آنها بتواند عملکرد مناسبي داشته باشد.

غذاهاي حاوي کلسيم و آهن بخوريد

کلسيم يک ماده معدني است که بسيار براي نوزادان و دختران و زنان با اهميت است. کلسيم در غذاهاي زيادي وجود دارد، از قبيل: لبنيات، انجير، آلو، سبزيجات برگ سبز ، ماهي سالمون و غيره .

آهن نيز يک ماده معدني است که براي دختران و زنان و ورزشکاران و گياهخواران داراي اهميت فوق العاده زياد مي باشد. آهن در گوشت ها، غلات، حبوبات، سبزيجات برگ سبز، کدو حلوايي، تخم مرغ، آجيل و غيره يافت مي شود.

اجازه ندهيد کودکان صبحانه نخورند:

کودکان دبستاني غالباً صبحانه نمي خورند و به اين خاطر، وعده غذايي اصلي و مقوي خود را ازدست مي دهند. بايد والدين به اين بچه ها يک غذاي مقوي در وعده صبحانه بدهند و يا در مدرسه صبحانه خود را بخورند.

کودکاني که صبحانه نمي خورند، از لحاظ تغذيه اي کمبود دارند. کمبود هاي آنان عبارت است از:

کلسيم

آهن

فيبرهاي غذايي

ويتامين ها ، مخصوصاً ويتامين هاي B3 و B12.

نشان داده شده است که کودکاني که صبحانه مي خورند، يادگيري بيشتري دارند و به همان نسبت فعاليت آنان نيز بيشتر مي شود.

چند پيشنهاد براي خوردن صبحانه سالم:

- ميوه تازه به همراه نان هاي سبوس دار و شير کم چرب.

- نان به همراه پنير، گوجه فرنگي و شير کم چرب.

- لوبياي پخته شده، نان و شير و يا چاي.

اصول زير را همگان رعايت کنيد تا از زندگي خود لذت بريد:

- غذاي خود را کم نمک درست کنيد و از نمک در سر سفره جداً خودداري کنيد.

- از تمام گروه هاي مواد غذايي استفاده کنيد از قبيل: لبنيات، سبزيجات، ميوه جات، گوشت ها و کربوهيدرات ها .

- اصل تنوع و تعادل را در رژيم غذايي خود رعايت کنيد.

- بهتر است نان هاي سبوس دار يا نان هاي سياه مصرف کنيد.

- از مقدار کمي شکر و قند استفاده کنيد.

مهمترين نکته، تعادل بين غذاي خورده شده و ورزش مي باشد. هر دوي اين موارد باعث ايجاد تعادل و تناسب اندام مي شود.

بهتر است براي درست رژيم گرفتن نزد پزشک خود و يا متخصص تغذيه برويد تا مطمئن شويد که تمام مواد غذايي که بدنتان احتياج دارد، را دريافت کرده ايد.

منبع :سایت تبیان

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

آیـا تـا کنون اتـفاق افـتاده کـه در مـورد مـغز خود فکر کنید و
نسبت به عملکرد آن اظهار تعجب نمایید؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند نمونه از سحرآمیز
ترین حقایق موجود درمورد مغز شگفت انگیزتان آشنا کنیم.
 

- وزن طبیعی مغز یک انسان معمولی چیزی در حدود 1300
تا 1400 گرم می باشد، چیزی در حدود یک کیسه شکر.

- مغز انسان از مغز فیل ها کوچکتر است. وزن مغز یک فیل چیزی در حدود 6000 گرم اندازه گیری شده است. این در حالی است که مغز انسان از مغز میمون ها بزرگتر است. مغز یک میمون وزنی معادل 95 گرم دارد! مغز سگ ها چیزی در حدود 72 گرم و گربه ها 30 گرم برآورد می شود.

- میزان وزن پوست کلی بدن دو برابر میزان وزن مغز انسان می باشد!

- وزن مغز انسان %2 از کل وزن بدن او را تشکیل می دهد. حداکثر عرض آن 14میلی متر، طول 167 میلی متر و ارتفاع 93 میلی متر دارد.

- در ماه های اولیه حاملگی، یاخته های عصبی موجود در مغز با سرعتی معادل 2500 نرون در دقیقه تولید مثل می کنند.

- 60 درصد کل حجم مغز را سلول های سفید و 40 درصد آنرا سلول های خاکستری تشکیل می دهند.

- سرعت انتقال اطلاعات در نرون های مختلف، متفاوت است. نرخ این انتقال می تواند به کندی 5/0 متر در ثانیه باشد و یا به تندی 120 متر بر ثانیه باشد. رقم 120 متر در ثانیه معادل عددی نزدیک به 268 مایل در ساعت می باشد.

- 75% از مغز یک انسان را آب تشکیل می دهد.

- مغز انسان قادر است بیش از تعداد کل اتم های موجود در کل دنیا، ایده در خود داشته باشد و آنها را تجزیه تحلیل نماید!

- اگر می شد نیرویی که در مغز جریان دارد را مهار نمود، به واسطه آن می توانستید یک لامپ 10 واتی را روشن نگه دارید.

- "من 10 سال پیش عمل جراحی مغز انجام دادم، به همین دلیل اطلاعات بسیار جالبی در مورد مغز دستگیرم شد. به عنوان مثال متوجه شدم که خود مغز هم میتواند درد را احساس کند. (می توان نتیجه گرفت که عمل جراحی مغز درد زیادی به همراه دارد!)"

- 20% از کل اکسیژنی که در بدن پمپاژ می شود، به مغز می رسد.

- و در حدود 75 میلی لیتر از خون در هر دقیقه به مغز پمپاژ می شود.

- مغز شما حاوی 100 میلیارد یاخته ی عصبی است.

یعنی چیزی در حدود 166 برابر کل افرادی که بر روی کره زمین زندگی می کنند.

دنباله در ادامه مطلب 

 





ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

مهر: ناسا جزئیات عملیات سفر انسان به مریخ را که قرار است از سال 2028 آغاز شود و در سال 2031 با حضور 7 فضانورد به نتیجه برسد، تشریح کرد.

ناسا در همایش
Lunar Exploration and Analysis Group که در هاستون آمریکا برگزار شد، اعلام کرد که بین 20 سال آینده راکت Ares V برای سفر انسان به مریخ آماده خواهد شد. این راکت در سال 2018 انسان را به ماه می رساند و پس از آن در ژانویه 2029 به همراه یک راکت مشابه دیگر به سیاره سرخ عزیمت می کند.

این دو راکت در مجموع 400 تن ماده را به روی سطح مریخ حمل می کنند تا به این ترتیب محل اقامت فضانوردان و یک آزمایشگاه به دست روباتها در سطح مریخ ساخته شود.

در صورتی که تمام پیش بینیها درست انجام شود، در فوریه 2031 هفت فضانورد که احتمالا چهار مرد و سه زن هستند، به طرف مریخ عزیمت می کنند. این سفر بین 6 تا 7 ماه به طول می انجامد. پس از عزیمت به مریخ این فضانوردان حداقل 16 ماه در این خانه مریخی اقامت می کنند و سپس به زمین باز می گردند. در کل سفر طولانی این فضانوردان 30 ماه طول می کشد.

براساس گزارش پایگاه خبری ناسا، 4 راکت
Ares V که از نظر ابعاد و قدرت در اندازه های راکت "زحل 7" هستند، فضاپیمایی که این فضانوردان را به مریخ می رساند تا اطراف زمین حمل می کنند.

"زحل 7" راکتی است که فضانوردان را در ماموریت "آپولو" برای رسیدن به ماه همراهی کرد.

فضانوردان در داخل این ناوفضایی در یک گلخانه، میوه و سبزی پرورش می دهند. این اقدام موجب می شود که بتوانند راحتتر سفر طولانی را تحمل کنند.

برای تأمین آب و هوا این فضانوردان از سیستمهای بازیافت ویژه این مواد استفاده می کنند، به این ترتیب فضاپیما می تواند آب و اکسیژن کمتری با خود حمل کند.

با وجود تمام پیش بینیها به نظر می رسد این نقشه، دو نقطه ضعف داشته باشد. اولین نقطه ضعف به مسئله حفاظت فضانوردان از تشعشات کیهانی نگاه می کند و دومین مورد مشکلات روحی روانی فضانوردان است.

درحقیقت این فضانوردان باید ماه ها دور از زمین زندگی کنند و هرچه که از زمین دورتر می شوند، برقراری ارتباط با زمین دشوارتر می شود، چرا که فاصله زمین و مریخ بسیار زیاد است و تنها می توان چند دقیقه از صدای فضانوردان را در زمین شنید.

در حال حاضر دو کاوشگر "روح" و "فرصت" تحقیقات خود را از چهار سال قبل در این سیاره دنبال می کنند و چند کاوشگر دیگر هم در مدار اطراف سیاره سرخ به انجام تحقیقات هستند که از آن جمله می توان به مارس اکسپرس اشاره کرد.

سال آینده نیز کاوشگر "فونیکس" که در حال حاضر در راه رسیدن به مریخ است، در سطح قطب شمال این سیاره فرود خواهد آمد.

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

دانشمندان دانشگاه ايلينويز به روش جديدي براي توليد آب دست يافتند. دانشمندان با اين روش جديد نه تنها مي‌توانند از مواد خام غيرمحتمل مانند الكل ، آب توليد كنند بلكه با روش مزبور مي‌توان كاتاليزورهاي بهتر و پيلهاي سوختي ارزان قيمت تر توليد كرد.
به گزارش ایسنا ، زاخاريا هيدن، دانشجوي دكتري و محقق اصلي پروژه كه مقاله‌اش در اين خصوص براي چاپ در مجله انجمن شيمي آمريكا پذيرفته شده درباره روش ابداعي‌اش اظهار كرد: ما دريافته‌ايم كه هيبريدهاي فلزي غير متعارف را مي‌توان براي يك پروسه شيميايي موسوم به «كاهش اكسيژن» مورد استفاده قرار داد كه بخش اساسي در پروسه توليد آب است.
در اين روش روي فعاليت اكسيداسيون كاتاليزورهاي هيدروژن دهنده انتقالي ايريديمي در يك حلال همگن و غيرآبي، تمركز شده است.
اين محققان دريافتند كه تركيب ايريديم هم روي اكسيداسيون الكل‌ها و هم روي كاهش اكسيژن تاثير مي گذارد.
به گفته دانشمندان، بيشتر تركيبات يا با هيدروژن و يا با اكسيژن واكنش مي‌دهند در حالي كه اين تركيب مي‌تواند با هر دوي مولكول‌ها واكنش داشته باشد.
به اين ترتيب اين كاتاليزورهاي جديد در نهايت به توليد پيل‌هاي سوختي هيدروژني كارآمدتر و با هزينه كمتر صنعتي منجر مي‌شود.

منبع: ایسنا

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند

 سکسکه ناشی از انقباض دیافراگم، پرده عضلانی درون قفسه سینه است که نقش مهمی در تنفس دارد.

در هنگام دم یا فروبردن هوا دیافراگم منقبض و در هنگام بازدم یا بیرون دادن هوا دیافراگم شل می‌شود.

سکسکه یک فعالیت عضلانی اسپاسمی و غیرارادی در دیافراگم است.

معده‌ مملو از غذا می‌تواند دیافراگم را تحریک کند و باعث رشته‌ای از سکسکه‌ها شود.
ورزش یا استرس نیز می‌توانند حمله سکسکه را برانگیزند. اما سکسکه اغلب بدون علت مشخصی رخ می‌دهد.

یک فرضیه این است که سکسکه ممکن است بازمانده‌ای از یک بازتاب ابتدایی مکیدن – مربوط به دوران نوزادی- باشد. سکسکه هر کارکردی که در قدیم داشته، در زندگی امروز بیشتر  آزارنده است و هر کسی مدعی است که راه علاجی برای آن سراغ دارد.

شیوه‌‌هایی از نگهداشتن نفس،ترساندن ناگهانی،مکیدن قند، نوشیدن آب در حالت وارونه یا حتی انجام دادن ملایم مانور هیلمیک که در اصل برای خارج کردن لقمه گیر کرده در گلو به کار می‌رود.

بسیاری از این اقدامات در واقع به علت متوقف‌کردن موقت ریتم تنفس موثر واقع می‌شوند.

 

 
 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند
 
 
روبات‌ها كارمندان بخش پذیرش در ژاپن شدند   
روبات‌های پذیرش هتل واكامارو سرانجام توانستند شغل پیدا كنند و از بیكاری در آیند.
در عین حال به علاقه‌مندان داستان‌های علمی تخیلی كه تصور می‌كنند روزی روبات‌ها دنیا را فتح می‌كنند تلنگر بزنند.
قرار است ۱۰ روبات از سری روبات‌های پذیرش واكامارو در بخش تجاری ژاپن فعال شوند تا ژاپنی‌هایی كه در منطقه تاكا (در مركز این كشور) زندگی می‌كنند در بدو ورود به برخی اماكن به جای انسان، با روبات‌هایی زرد رنگ رودر رو شوند.
این روبات‌ها می‌توانند در دفتر پذیرش هتل‌ها، ساختمان‌های مسكونی و تجاری و حتی ادارات دولتی كار كنند.
روبات‌های واكامارو یك متر طول دارند و می‌توانند بدن ۳۰ كیلوگرمی خود را با كمك چرخ‌هایشان حركت دهند. این روبات‌ها كه نخستین بار نسخه پیشرفته آنها در سال ۲۰۰۳ به بازار معرفی شد، یك نسخه خانگی هم دارند كه می‌توانند به اینترنت متصل شوند و شب هنگام كه صاحبشان به خانه آمد با تكرار خبرها با او ارتباط برقرار كند.
جالب است كه در دنیای امروز كه فرم‌های كاریابی پر است جای خالی برای نوشتن سابقه كاری، این روبات‌ها بدون سابقه كاری استخدام شده‌اند.
روبات‌های واكامارو صورت‌ها را تشخیص می‌دهند؛ می‌توانند كارهای دستی اولیه را انجام دهند؛ شنونده‌های خوبی هستند و می‌توانند صداها را از هم تمیز دهند؛ قادرند با واژگانی به وسعت ۱۰ هزار لغت با مشتری‌ها صحبت كنند؛ آهنگ‌های شاد می‌خوانند و مهمتر از همه می‌توانند بازدیدكنندگان از دفتر یا هتل شما را به اتاق‌ها راهنمایی كنند. (البته اگر بازدیدكننده علاقه‌ای به این همراهی داشته باشد.)
هزینه سالانه به كارگیری این روبات‌ها چیزی در حدود ۲۵ هزار دلار است كه با حقوق متوسط یك كاگر موقت برابر است.
همشهری آنلاین

 







تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط افشین میوند
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد